top of page
  • gajcigorsek

ŠKODLJIVOST VEJPA

Vejpi ali elektronska cigareta ali e-cigareta so dandanes postali zelo popularni med najstniki. Seveda v njih ne nastaja toliko škodljivih snovi kot pri navadnih cigaretih, ampak vseeno vplivajo na naše zdravje. Strokovnjaki zadnje čase opažajo, da tudi elektronske cigarete postajajo prav tako škodljive kot navade cigarete. Drugi strokovnjaki pa spet zagovarjajo, da je kajenje elektronskih cigaret varnejše od kajenja tobaka.


Kaj je bistvo tveganja e-cigaret za mladostnike?

Večina e-cigaret vsebuje nikotin, ki povzroča močno odvisnost in lahko škoduje pri razvoju možganov.

Poleg nikotina vsebujejo tudi ostale škodljive snovi.

Mladostniki, ki uporabljajo elektronske cigarete, bodo morda v prihodnosti nadaljevali kajenje z navadnimi cigaretami.


Zakaj so tako priljubljene pri najstnikih?

Elektronske cigarete so na voljo v različnih okusih vključno s sadjem, sladkarijami, meto in mentolom.

Poleti 2021 je velik procent najstnikov pravilo, da jih uporabljajo kot pomirjevalo proti stresu ali depresiji.

Večino jih misli, da e-cigarete ne vplivajo na njihovo zdravje in so varne.



Tudi sama imam veliko prijateljev ki imajo in uporabljajo elektronske cigarete, zato sem naredila izjavo z enim od njih.


Kaj je bil vzrok da si začel vejpat?

Res ne vem. Kar tako se mi je zdelo, da bi poskusil. Vsakič, ko sem šel ven s prijatelji, so vsi imeli s seboj svoj vejp in so seveda tudi vejpali.


Kdaj in pri kolikih letih si prvič probal vejp?

Prvič sem poskusil pri 12-tih, torej v sedmem razredu. Se spomnim, da smo bili v parku in me je eden od mojih prijateljev vprašal, če bi hotel poskusiti.


Kakšni so bili prvi občutki?

No, smešni so bili, saj sploh nisem vedel, kaj narediti, kar naenkrat sem vdihnil in začel kašljati.


Koliko časa za tem si začel sam vejpati in si kupuvati vejp?

Če sem točen, mogoče kakšne 5-6 mesecev kasneje.


Kje si začel kupovati vejpe in od kod denar?

No, nisem jih jaz kupoval, ampak so mi jih prijatelji naročevali preko spleta, jaz pa sem jim plačal. Zanimivo vprašanje, denar sem varčeval od rojstnega dneva, ampak po nekoliko mesecih se je seveda potrošil. Potem sem se poskusil pogovoriti s starši, da sem začel kaditi električne cigarete.


Kako so odreagirali starši?

Nista bila presenečena, saj tudi onadva kadita. Rekla sta mi, da bom dobival samo po 20 evrov na mesec, kaj pa bom delal z njimi, pa ni njihova stvar, saj imam svoje možgane, sam znam razmišljati in vem, kaj je prav, kaj pa narobe, saj sta velikokrat govorila o takih stvareh z menoj.


Koliko let že vejpaš?

Julija bodo 3 leta, od kar sem začel, poskušam se pa tudi odvaditi. Lahko se kar pohvalim, da sem že 18 dni čist in se prav bolje počutim kot prej.




Pripravila: T. E.

22 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page